Waarom werken aan klantbeleving?
Tijdens de mini-masterclass op het Parkeer24Jaarcongres nam Mr.Y Parking Guest vanmiddag de deelnemers mee in de wereld van klantbeleving.
Wie is uw klant?
Weet U wie uw klant is? Wat zijn willen? Wat zij zien? Hoe zij uw garage beleven? En is het steeds dezelfde persoon? In dezelfde emotie? en met dezelfde wensen? En is er eigenlijk wel één klant?….. Wij kunnen hier duidelijk over zijn. Het antwoord is NEE!
Ervaringen van klantbeleving
Aan de hand van alle door Mr.Y Parking Guest beoordeelde parkeergarages in combinatie met de vele consumenten enquêtes die zijn afgenomen bij de parkerende klanten is inzicht verkregen in de wijze waarop omgegaan wordt met klantbeleving. Of beter gesteld, waar de aansluiting of de mismatch bestaat tussen het aanbod van de dienst of het parkeerproduct en hoe de klant dit aanbod beleeft.
De parkeerwereld zit vol met voorbeelden die beter kunnen. Maar ook zeker met goede en creatieve oplossingen. In de mini-masterclass is praktijk inzicht gegeven in verschillende aspecten die de klantbeleving beïnvloeden. Zo zijn onder andere de bereikbaarheid en vindbaarheid van parkeergarages bekeken en (het in veel gevallen ontbreken van) de wederzijdse verbintenis tussen de omgeving en parkeergarages. Maar ook naar het aanbod van services in parkeergarages, de wijze waarop speciale parkeerplaatsen worden aangeboden, de communicatie met de klant en de soms onduidelijke bedoeling achter ideeën.
Wat zeggen de cijfers?
De vele afgenomen consumenten enquêtes geven ons inmiddels inzicht in de verschillen in klantbeleving. Zowel tussen mannen en vrouwen, in verschillende leeftijdsgroepen, of men lokaal bekend is of van buiten de stad komt. Maar ook verschillen tussen bijvoorbeeld bovengrondse en ondergrondse parkeergarages.
Cijfers die generieke verschillen kunnen duiden maar ook kunnen worden toegespitst op stadsniveau, op bezoekdoel en indien gewenst nog specifieker naar bijvoorbeeld een onderdeel in de communicatie met de klant. Weet u bijvoorbeeld hoelang een intercom-oproep duurt in een bemande parkeergarage?
Tijdens de interactie met de belevingen vanuit de zaal zijn enkele onderdelen in beeld gebracht met voor de hand liggende uitkomsten maar zeker ook met verassende uitkomsten.
Waarom werken aan klantbeleving?
Inzicht in de klantbeleving in UW specifieke situatie, over UW parkeergarage, in UW stad, in relatie tot de bezoekdoelen in UW omgeving, helpen u bij het vergroten van de klanttevredenheid. Inzicht geeft u ook de kans om verbeteringen aan te brengen op punten waarop u een lagere klantbeleving krijgt (vaak het “laaghangend fruit”) en om de sterke punten te promoten waarop u hoge ogen gooit volgens de klant.
Daarnaast kunt u een goed inzicht in de klantbeleving gebruiken voor het voeren van (politieke) discussies over budgetten, city marketing, met ondernemers en voor het beheren van uw MJOP.
Maar vergeet niet voor wie u het doet… UW KLANT.
De mini-masterclass had als doel de aanwezigen een ander inzicht te geven in de wijze waarop de klant kijkt naar het geboden parkeerproduct en de dienstverlening. Vaak ziet de aanbieder dit zelf niet meer. (Denkt u maar eens aan het peertje aan het plafond dat nog maanden blijft hangen na een verhuizing…).
Was u er niet bij? Dan heeft u wat gemist!
Gelukkig kunt u ons vinden op www.mr-y-parkingguest.nl. Wij helpen ook uw garage of gemeente graag bij het verkrijgen van het inzicht in de klantbeleving.
Tot ziens in UW garages.
- Like
- Opslaan